צוות בית המדרש

 אורית רוזנבליט

עומדת בראש בית המדרש ומנהלת העמותה.
אם לארבעה, תושבת מטולה מזה 14 שנים. מורה ומנחה בתחומי היהדות והרוח (תואר שני בתושב"ע, אונ' חיפה), בוגרת "תהודה" – בית מדרש למנהיגות יהודית. עוסקת בהנחיית קבוצות לומדות, הובלת קבוצות למידה בית מדרשית תהליכיות, עורכת ומנחה טקסים כגון: ארועי חג, קבלות שבת, ארועי חיים וחתונות. פועלת להתחדשות יהודית בביתה ובקהילות אליהם משתייכת.
יזמה את הקמת בית המדרש "פותח שערים" מתוך הבנה שהתחדשות יהודית משמעותית ולאורך זמן מחייבת הכשרת תלמידי חכמים מכל גווני הקשת היהודית. כמו כן, תפיסתה רואה בתורת ישראל- שהיתה לאורך כל ההיסטוריה היהודית הדבק המחבר בין יהודים- הופכת במדינת ישראל היום לתהום מפרידה המפלגת בין יהודים. בית המדרש "פותח שערים" בא להחזיר את התורה למקומה, היוצר תשתית לחברה אזרחית בעלת יסודות רוחניים וחינוכיים עמוקים, חברה שמסוגלת לנהל מחלוקות עומק. תוך קידום ערכים דמוקרטיים הומניסטיים.

 

 

   יהודה טאובמן

מורה ומנחה קהילות לומדות ומורים ב"אלול" ובמכון "הרטמן". יהודה הוא מורה ומחנך המשמש כמורה הבית של בית המדרש. פועל לגישור בין הציבור האורתודוכסי, בו צמח, לציבור החילוני בקרבו הוא חי. האומץ להיות במצב של שאלות ללא תשובות פתרונות מידיים ומהירים, כמו גם האפשרות להבין טקסטים ולא בהכרח ליישב את אי ההסכמה עם הנחותיהם, משמשים אותו כאבני יסוד לפעילותו הבית מדרשית.

 

 

IMG099דבורה עברון

פסיכודרמטיסטית ומנחה בתחומי היהדות והפמיניזם. חברה בצוות המוביל של "קולך" בצפון. מנהלת את "ניגון נשים" במדרשה באורנים. דבורה לומדת הלכה ב"מורשה" ברמה של הסמכה רבנית. 

 

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAמאיה קורן-וולר

בוגרת אוניברסיטת בר אילן בפילוסופיה יהודית ומזרח אסיה. מרכזת פעילות העמותה במערכות החינוך, ומנחה בני נוער.  מובילת המיזם קהילה יוצרת תרבות יהודית במסגרתה אנחנו מקיימים ארועים כגון תיקון שבועות קהילתי ועוד. וכן מפגשי לימוד משותפים לצעירים בנוה שאנן "גורדון פינת הרב קוק".

כתיבת תגובה